Brandul Leonidas

GUSTUL PROSPEȚIMII

100% proaspătÎncă de la primele sale creații, rețeta de succes a companiei Leonidas se bazează pe virtuțile unei prospețimi desavarsite. Astăzi, Leonidas produce peste 100 de varietăți de praline belgiene de cea mai bună calitate și prospețime – fără a folosi vreodată produse congelate, ci numai ciocolată cu unt de cacao pur 100%.

Nobilitatea ingredientelor naturaleNumai ingredientele de cea mai bună calitate sunt folosite la producția pralinelor Leonidas: ciocolata belgiană adevărată este baza fiecărei creații, cu unt și frișcă proaspete, cremă de lapte, alune din Turcia, cireșe Morello din regiunea Périgord, migdale din Italia și portocale de Valencias, doar ca titlu de exemplu.

Garanție internaționalăDe asemenea, pentru a respecta aceleași standarde ca și alte companii alimentare din Europa, de câțiva ani Leonidas a integrat standardul de control al calității HACCP (Hazard Analysis și Critical Control Points ) pentru a asigura un nivel ridicat de siguranță și securitate în lanțul de producție și livrare a produselor sale.[/one_half]

 

PLĂCEREA DE A FI GENEROS

Dorința de a împărțiV-ați gândit vreodată cât de multe sunt micile și marile ocazii care apar în viața de zi cu zi? Poate este vorba de o zi de naștere, o petrecere, o cină cu prietenii, o reuniune sau o seară romantică. Indiferent de motiv, este întotdeauna o ocazie de a dărui.

Sărbătoriți aceste momente într-un mod special, cu ciocolată pe post de oaspete de onoare: caldă, blândă și delicioasă, ciocolata Leonidas are anumite proprietăți care se potrivesc perfect cu plăcerile vieții. Pralinele delicate și delicioase de la Leonidas reprezintă mereu un cadou ideal și original, satisfăcându-i pe cei care știu să le aprecieze adevărata valoare și să și le amintească cu plăcere nemăsurată.

 

MOȘTENIREA MAESTRULUI CIOCOLATIER

Bazat pe filozofia „praline accesibile pentru toți”, Leonidas continuă să creeze produse originale și speciale în spiritul apropierii și împărtășirii. Deja de patru generații, Leonidas acordă același respect și importanță moștenirii fondatorului său. Astăzi, compania își continuă activitatea cu pasiune neobosită și un respect absolut pentru tradiție, cu scopul declarat de a garanta 100% calitate și 100% plăcere.

 

Descoperă lumea Leonidas

 

 

 

 

 

Istoria Leonidas

1882 – LUMEA LE APARȚINE CELOR CARE O EXPLOREAZĂ

Fondatorul Leonidas, și anume Leonidas George Kestekides, s-a născut pe 18 iulie în Anatolia. La 18 ani, acest tânăr și ambițios grec a emigrat în S.U.A., unde învață meseria de cofetar. În cele din urmă a creat marca de renume mondial care îi poartă numele; așa începe o viață destinată măreției.

 

1910 – PREMIUL ȘI DRAGOSTEA ÎN BELGIA

Ca membru al delegației greco-americane, Leonidas și-a prezentat produsele de cofetărie la Târgul mondial 1910 din Bruxelles, care a fost vizitat de 13 milioane de oameni. A primit acolo medalia de bronz. De acum, dragostea sa pentru Belgia începe… de-a dreptul. S-a îndrăgostit de Joanna Teerlinck și s-a căsătorit cu ea în 1912. În 1913, au deschis o cafenea în Ghent. Deși nu au avut copii, Leonidas nu a mai părăsit niciodată Belgia. Pentru asta, amatorii de ciocolată din întreaga lume îi vor fi etern recunoscători!

 

1913 – RECUNOAȘTEREA UNUI ADEVĂRAT TALENT

În 1913, Leonidas își expune noile creații la Târgul mondial 1913 din Ghent, unde primește medalia de aur și recunoașterea profesională. Așa începe o fascinantă aventură care continuă să farmece papilele gustative din întreaga lume, chiar și după 100 de ani.

 

1922 – PIRITUL DE FAMILIE

După evenimentele politice din Grecia, familia lui Leonidas i se alătură în Ghent. Printre ei se numără și nepotul său de 19 ani, Basilio, care va prelua meseria unchiului. Cei doi vor avea o relație de tip tată-fiu, care se dovedește teribil de profitabilă pentru afaceri: vor crea o gamă de ciocolate delicioase ce le aduc din ce în ce mai mulți clienți care pur și simplu nu le pot rezista.

 

1924 – UN SPIRIT ÎNTREPRINZĂTOR

Leonidas deschide Pâtisserie Centrale, o ceainărie pe strada Paul Delvaux din Bruxelles. Continuând pe drumul deschis de unchiul său, Basilio își deschide propriul atelier, la Bulevardul Anspach nr. 58. La momentul respectiv, pralinele reprezintă un produs de lux, iar întreprinzătorul Basilio realizează rapid ce delicatese le plac oamenilor cu stare din Bruxelles. Leonidas și Basilio creează o misiune: să facă astfel încât toată lumea să poată cumpăra ciocolată, iar cel mai rapid mod de a realiza asta este de la producător direct la consumator.

 

1935 – FEREASTRA-GHILOTINĂ, MARCA LEONIDAS

Hotărât și muncitor, Basilio își vinde produsele de patiserie și ciocolatele traversând orașul într-o căruță. După mai multe avertismente din partea poliției, pentru comerț stradal, își transformă atelierul într-un magazin – dar era atât de mic, încât nu exista ușă și laboratorul său era întins de-a lungul ferestrei. Așa că și-a transformat rapid fereastra atelierului în tejghea, pentru a-și servi clienții! A inaugurat prima sa vitrină, revoluționara „fereastră-ghilotină”, care a rămas o marcă distinctă pentru toate magazinele sale, în anii ce aveau să vină. Acum le poate vinde direct trecătorilor, iar aceștia pot vedea procesul de producție știind că nu se pierde nici timpul nici prospețimea. Și mai presus de toate, face toate aceste lucruri la jumătate din prețul concurenței.

 

1937 – LEONIDAS ESTE „REGELE” PRALINELOR

Basilio include în mod oficial marca și sigla Leonidas pentru a-și proteja produsele. Ca simbol, el alege imaginea războinicului Leonidas, regele Spartei. Cu o figură atât de puternică ce îi va reprezenta marca, Basilio face dovada ambițiilor sale și mai ales a respectului pentru unchii și rădăcinile sale grecești. Sigla reprezintă un cerc deasupra căruia sunt scrise cuvintele „Pralines Leonidas”. Treptat, Leonidas i-a trecut conducerea lui Basilio care devenise el însuși maestru cofetar. Leonidas a murit în 1948, lăsându-și afacerea nepotului.

 

1937 – 1950 – PROSPEȚIME, ÎNTOTDEAUNA PROSPEȚIME

Atelierul din Bulevardul Anspach nr. 58 devine prea mic, și Basilio se mută la numărul 46, un spațiu mare pe care Leonidas îl mai ocupă și astăzi. Basilio cere de la primărie permisiunea de a își transforma vitrina în faimoasa fereastră-ghilotină, ca să fie mai aproape de clienți. În acest timp, reputația ciocolatelor Leonidas a făcut salturi uriașe: toată lumea îi apreciază prospețimea, calitatea și gustul delicat. Basilio folosește numai ingrediente proaspete: lapte proaspăt din sticla lăsată la ușa magazinului în fiecare dimineață, frișcă și unt. Încă de la început, Leonidas își produce ciocolatele din cele mai bune ingrediente, fără grăsimi vegetale, folosind numai ciocolată din unt de cacao 100% pentru invelis și umplutură.

 

1950 – MAGAZIN ȘIC LA MALUL MĂRII

Începe o perioadă de creștere intensă, când Basilio deschide un „Laboratoire de Pralines” (laborator de praline) pe strada Vieux Marché aux Grains numărul 20. Pentru a-și satisface clientela la modă, el deschide o ceainărie în Blankenberge, pentru sezonul estival, care devine teribil de populară printre burghezii cu dare de mână. „Au Lion d’Eau”, la parterul unuia din cele mai faimoase hoteluri cu vedere către ocean, devine atracția principală de unde oamenii aflați în vacanță savurau minunatele sale creații.

 

1950 – 1966 – CALITATE LA PREȚ SCĂZUT

Succesul cunoscut de Leonidas crește mereu, așa că se deschid mai multe magazine în Bruxelles: Bulevardul Adolphe Max, strada des Fripiers și Porte de Namur. Locuitorii bruxellezi nu se mai satură de aceste cutiuțe pline cu praline delicioase, făcute de mână, proaspete și pline de aromă – și mai ales, la un preț incredibil. Până în 1966, 100 grame de ciocolată se vindeau cu 10 franci belgieni (0,25 Euro).

 

1966 – APAR PRIMELE MAGAZINE ÎN AFARA BRUXELLES-ULUI

Primul magazin Leonidas sub franșiză se deschide în Aalst, Belgia, și primul magazin din Franța se deschide în Lille în 1969. Tentați de oportunitatea de afaceri, mulți antreprenori își încearcă norocul, iar magazinele Leonidas apar ca ciupercile după ploaie. Belgia avea deja o bună reputație pentru producția sa de ciocolată de bună calitate, fiindcă maeștrii ciocolatieri din întreaga țară macină foarte bine boabele de cacao, pentru o textură foarte fină. Leonidas fascinează piața existentă cu prețurile sale rezonabile aplicate unui produs de calitate superioară.

 

1969 – MANON CAFÉ, LA CREME DE LA CREME

Succesul Leonidas se bazează pe valori solide, a căror credibilitate a fost sporită de faimosul Manon Café de la Leonidas. Baza pralinelor Manon constă din cremă de unt, cremă nuga crocantă și alune, sub un strat zaharisit. Preferând ciocolata, Basilio înlocuiește cochilia de zahăr cu ciocolată albă. Apoi, în 1969, înlocuiește crema nuga cu cremă praliné și în cele din urmă, crema de alune cu o alună întreagă. Această varietate a devenit imediat favorita publicului, și este încă în top în gama Leonidas.

1970 – 1985 – DEZVOLTARE INTERNAȚIONALĂ

În 2 aprilie 1970, Basilio moare iar frații și surorile sale devin moștenitorii imperiului Leonidas – „Confiserie Leonidas SPRL” (Cofetării Leonidas SRL). Jean Kesdekoglu-Kestekides conduce compania între 1970 și 1985, și în cele din urmă marca deschide seria de vânzări internaționale, în Belgia, Luxembourg, Germania, Olanda, la Harrods în Londra și chiar și în Atena. În 29 martie 1979, Confiserie Leonidas devine Leonidas SA, o societate cu răspundere limitată. Anii ‘70 și ’80 au fost anii de aur. Atrasă de delicatețea ciocolatei, toată lumea o dorea. Pentru a crește producția, Confiserie Leonidas SA cumpără vechea fabrică Crown-Baele de pe bulevardul Graindor nr. 41-43 din Anderlecht, care rămâne sediul companiei. Maria Kesdekoglu-Kestekides se alătură tatălui său, Jean, ajutându-l să îndeplinească operațiunile zilnice.

 

1985 – PREȚUL SUCCESULUI

Maria Kesdekoglu-Kestekides preia compania când tatăl ei moare. I se alătură fratele, Dimitrios Kestekoglou, și vărul lor german, Vassiliki Kestekidou. Producția sporește considerabil, și în 1985, Leonidas dă publicității, pentru prima oară, un mesaj unic: Leonidas le cere părților interesate în deschiderea de franșize să nu mai depună solicitări, deoarece nu pot satisface cererile de producție! În ciuda acestuia fapt, în această perioadă Leonidas nu a crescut niciodată prețurile. Compania a ales mai degrabă să se extindă în loc să penalizeze clienții cu prețuri mai ridicate.

 

1990 – 2000 – NOI EXTENSII

Pentru a îndeplini cererea în creștere, Leonidas SA cumpără fosta clădire a unei companii de lactate, aflată pe strada Bel de la Rue des Bassins în Anderlecht. Leonidas se extinde și în S.U.A., și către sfârșitul anilor ’90 în Asia unde devine lider de piață. În 1993 a avut loc deschiderea magazinului Rue au Beurre, care primește premiul de cel mai mare magazin Leonidas din lume, cu 20 de angajați. Magazinul este deschis 7 zile pe săptămână, între orele 10 și 23, pentru a satisface fluxul de turiști atrași de incredibila sa vitrină.

Toate ciocolatele Leonidas vândute pe glob sunt produse în Belgia. În fiecare dimineață, paleți plini de ciocolată ies din țară pentru a fi savurați în lumea întreagă, întotdeauna respectând cele patru cuvinte cheie ale lui Basilio: prospețime, calitate, alegere și preț scăzut. La fabricarea ciocolatei se folosesc numai ingrediente proaspete, iar producția zilnică este trimisă la destinație cu un avion, la temperatură controlată, astfel încât să ajungă mereu în stare perfectă.

 

2005 – APAR NOI MAGAZINE DEDICATE CIOCOLATEI

Magazinele sunt redecorate, iar fereastra-ghilotină devine o amintire. Toate magazinele adoptă un nou stil, care accentuează latura inovatoare și dinamică a Leonidas, subliniind în același timp prospețimea, generozitate și moștenirea acestora. Acum, clienții sunt întâmpinați într-o atmosferă intimă și modernă. Mai rămân numai câteva magazine cu fereastră-ghilotină, iar unul dintre ele păstrează această formă din cauza dimensiunilor sale reduse. Acesta se află în inima Bruxelles-ului, pe strada des Fripiers, la mică distanță de primul magazin cu fereastră-ghilotină al lui Basilio.

 

2007 – MINUNATELE BĂUTURI DE LA LEONIDAS

Ciocolata și cafeaua se îmbină perfect la „Leonidas Chocolates & Café”. Creat în Bruxelles și Viena, acesta apare apoi pe tot globul. Astfel, oamenii pot degusta bucățele de ciocolată în timp ce savurează o ceașcă de cafea, ceai, sau alte băuturi cu ciocolată create de Leonidas.

 

2012 – O REȚEA GLOBALĂ

Leonidas este prezent în lumea întreagă, cu aproape 1.250 de magazine în +/- 50 de țări, inclusiv 350 de magazine în Belgia și 340 în Franța.
Sute de mii de cunoscători savurează zilnic aceste mici plăceri, ducând cu ei o poveste extraordinară cu rădăcini într-o pasiune comună: plăcerea ciocolatei.

 

2013 – 100 ANI DE PLĂCERE PURĂ, ȘI ÎNCĂ NU NE-AM OPRIT

Leonidas sărbătorește 100 de ani de know-how și „savoir vivre”. „Petit laboratoire de pralines” (micul laborator de praline) al fondatorului a străbătut un drum lung, fără a-și pierde însă spiritul și aromele de la început: alune din Turcia, migdale din Italia, cireșe din regiunea Périgord, castane din Grenoble și Texas, ciocolată cu unt de cacao 100%. Pe scurt, ingrediente de cea mai înaltă calitate, combinate într-o rețetă neschimbată de-a lungul anilor, care continuă să bucure și satisfacă o clientelă fidelă.
Leonidas și-a asumat angajamentul de a oferi încă mulți ani de plăcere pură.

 

PE 15 NOIEMBRIE 2013,

Majestatea sa, Regele Philippe al Belgiei, a publicat prima sa listă de Furnizori oficiali ai Curții. Leonidas are privilegiul de a figura pe această listă aleasă cu grijă, rezultatul unui proces riguros de selecție, pentru calitatea sa excelentă și prețurile abordabile. Pentru masterul ciocolatier, această denumire a reprezentat momentul suprem la împlinirea centenarului.

 

LEONIDAS, FURNIZOR OFICIAL AL CURȚII.
UN SFÂRȘIT GLORIOS PENTRU CENTENARUL NOSTRU!

În data de 15 noiembrie 2013, Majestatea sa Regele a publicat prima listă de Furnizori oficiali ai Curții ca parte din noua domnie. Mulțumită excelentului său raport calitate/preț, Leonidas este unul din noii furnizori privilegiați, ale căror produse pot purta acum blazonul regal.

Nu oricine poate fi numit Furnizor al Curții, și pentru Leonidas acest titlu constituie atât un privilegiu cât și un angajament. Un privilegiu deoarece acest titlu demonstrează încrederea regală în produsele Leonidas, și un angajament deoarece, în calitate de Furnizor oficial al Curții, Leonidas trebuie să respecte cuvântul dat în fața suveranului său, încercând permanent să atingă perfecțiunea. Acest titlu, ca semn al calității și fiabilității belgiene, inspiră marca să caute oricând perfecțiunea.

0
    0
    Cosul tau